12 Temmuz 2015 Pazar

Daire/The Loft/Film Yorumu

Bu filmi aslında bir kaç ay önce arkadaşımla sinemada izlemiştik ama uzun süreden sonra ilk defa bir filmden bu kadar etkilendiğim için kuzenimle izlenecek film ararken bu filmi önerdim.Beyninizi yoran durmadan birilerinden şüphelendiğiniz sonra da o değilse şimdi katil kim dediğiniz filmlerden biri.Senaryosu çok zekice yazılmış sonunda ağzınızı açık bırakan bir film.Şiddetle izlemenizi öneririm.




Filmin konusu;


Vincent Stephens, Luke Seacord, Dr. Chris Vanowen, Marty Landry ve Phillip Williams eşlerini aldatmak için kendilerine has bir çatı katı dizayn eden beş arkadaştır. Bir gün bu son derece mahrem sığınaklarında bir kadının cesetini bulmalarıyla birlikte de beş kafadarın hayatı değişmeye başlar. Dairenin anahtarı sadece bu beş kişide vardır ve bu yüzden başlangıçta her biri diğerleri için bir potansiyel suçludur. Ancak hemen ardından bir yüzleşme sürecine girerler, geçmişteki yaşantılarından parçalar ortaya dökülmeye başlar. Böylece hem etraflarından hem de eşlerinden sakladıkları en büyük sırlar da birer birer açığa çıkacaktır.

Bart De Pauw ve Wesley Strick ikilisinin senaryosunu yazdığı filmin yönetmeni Erik Van Looy. Filmin oyuncu kadrosunda ise Karl Urban, James Marsden, Wentworth Miller, Eric Stonestreet ve Matthias Schoenaerts bulunuyor.



Vizyon Tarihi :10 Nisan 2015
Yapımı : 2014 - ABD
Tür Gerilim-Gizem
Süre : 108 Dakika
Yönetmen : 
Senaryo : Bart de Pauw ,  Wesley Strick
Yapımcı : Steve Golin  
IMDb Puanı       : 6,3
Benim Puanım      : 9




 Benim yorumum;

Aynı isimli kitabından alıntılı bildiğim kadarıyla ama kitapta olaylar daha farklıymış diye duydum ben.Filmin konusuna gelirsek 5 yakın erkek arkadaş karılarını aldatabilmek için bir daire tutmaya karar veriyorlar.Beşi ödediği için hem ucuza geliyor hemde otel faturası gibi tehlikeleri onlar için kaldırıyor.Fakat sonra işler karışıyor bir sabah daireue giriyorlar ve ne görsünler bir kadın ceseti.Türünde dedikleri kadar gerilim filmi olmasada gizem olduğu kesindi.Bütün film boyunca "Şimdi kim yaptı?Şu gizemli görünüyor acaba o mu?" gibi düşünceler dolduruyor başınızı.Genelde öyle dedektiflik filmleri dizileri izlemem yani bu türe özel bir ilgim yok ama artık olabilir çünkü acaba katil kim sorusu gerçekten hoşuma gitti çünkü filme dahil oluyorsun.Durmadan beynin çalışıyor.Tam bir olay çözüldü derken çözülmüyor ve bam.Sizi şok eden bir şey oluyor.Katili ilk otuz dakikada bilen varsa gelsin alnından öpücem.

Şimdi de biraz spoiler'lı bir şeyler yazıcam izlemeyenler okumasın :)

Çocukken en sevdiğim ve beş yüz bin kere izlediğim film olan "Manhattan'da Sihir" filminden Prens burda Chris'i oynuyordu.O yüzden direk onu sevdim zaten ve bilmiyorum belki yanlış ama o meymenetsiz karısına sinir oldum ve Anne'i daha çok sevdim.Adam hayatında ilk defa karısını aldattı ama diğerlerinden biri olsa çoktan aldatmışlardı o meymenetsizi.Neyse o Chris var ya...Tövbe tövbe.Hadi anladım aldatma hastalığın bilmemneyin var da git uzakta avlan yavrucum.Ne gidip arkadaşının kız kardeşi,karısı,sevgilisiyle beraber olursun.Olursan tabii böyle bir oyunun içine düşersin.Phil'in zaten hasta olduğunu anlamıştık o kıza öyle saldırmasından ama sonra kızın güya cesetini ona verdiklerinde parçalaması biraz fazla oldu ve aslında ne yazık ki kızı öldüren Phil oldu.Yani sırf Chris'i cezalandırıp herkes onun karısını aldattığı bilsin diye yaptıkları oyun sanki Chris Sarah'ı öldürmüş gibi gözüktü.Üstüne üstlük kızı kendileri öldürdü.İntihar da etmemişti hepsi o Luke şerefsizinin suçuydu.Hayır anlamıyorum madem seviyorsun neden öldürüyorsun kızı.Yok Chris sizi ayırmışmış.Yok efendim sen o kızı bu yüzden öldürmüşsün.Şimdi birleştiniz mi gerizekalı?

3 yorum:

  1. Ececim seni etkinliğe davet ettim :)
    http://yagmur-serhats.blogspot.com.tr/2015/07/hakkim-da-bilmediginiz-11-sey.html

    YanıtlaSil
  2. Son paragraflarında chris'le vincent karışmış, bilgin olsun :)
    Ben son sahneye takıldım da, sen de yazmamışsın, bu son sahnede chris-anne görüşmesinin arkasında bir şey var mı diye? Onu anlamlandıramadım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet orda kafam karışmış sanırım :) Ve Chris Anne görüşmesinden ben bir anlam çıkarmamıştım aslında pek düşünmedimde.Heralde bütün filmden sonra ne oldu diye şüphelenecek halim kalmamıştır belkide sadece beraber olacaklar diye düşünmek hoşuma gitmiştir :)

      Sil